S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

Novinky z nášho Blogu

Nabíjame batériu v aute

Raz za čas sa to jednoducho stane každému majiteľovi najmä staršieho auta. Čakáte, že vozidlo odomknete pri stlačení príslušného tlačidla na kľúči, avšak nič sa nedeje.

Delivery to EU


Úvod » Chladiče

Chladiče

V internetovom obchode s automobilovými súčiastkami Tacho-airbag.sk nájdete aj chladiče pre takmer všetky druhy automobilov predávajúcich sa u nás. V eshope nájdete okrem nových chladičov najmä chladiče z autovrakov. Tacho-airbag.sk vám tak výrazne ušetrí peniaze. A nielen to. V prehľadnom eshope nájdete všetko pekne na jednom mieste. Všetko potrebné si môžete kúpiť pohodlne z pohodlia domova, bez toho, aby ste museli kdekoľvek cestovať.



Chladič vody

Chladiče patria k základným častiam auta. Kvalitný, správne fungujúci chladič, je základom spoľahlivej a bezpečnej prevádzky automobilu. Funkciou chladiča je znižovať teplotu motora, ochladzovať ho. Chladiče však môžu mať za úlohu chladiť aj motorový olej či ďalšie súčasti automobilu.

Chladiče boli prvý krát použité v automobiloch v Nemecku. Za ich vynálezom stoja dve veľmi dobre známe mená: Karl Benz a Wilhelm Maybach. Títo dvaja nemeckí konštruktéri ako prví zhotovili vodou chladené chladiče, ktoré boli upravené do podoby včelieho plastu (také, aké ich poznáme dnes).

Väčšina moderných chladičov pracuje s vodou ako chladiacou kvapalinou. Hoci voda tvorí podstatnú časť, nejde o jedinú látku chladiacej kvapaliny. Do vody sa pridáva nemrznúca kvapalina. Zvyčajne ide o glykol. Jej pomer k vode závisí od klimatických podmienok, kde je automobil prevádzkovaný. V podmienkach, kde hrozia silné mrazy, je pochopiteľne pomer nemrznúcej kvapaliny k vode vyšší. V minulosti sa bežne používali chladiče na čistú vodu, tie však spôsobovali koróziu, čo je pri moderných motoroch neprípustné, pretože to znižuje ich životnosť a výkon.

Chladiaca kvapalina preteká okruhom medzi chladičom a motorom. Kvapalina je zvyčajne umelo poháňaná, aby výmena tepla medzi chladičom a okolitým vzduchom bola rýchlejšia. Samotný chladič je vystavený prúdu vzduchu, ktorý sa stará o odvod prebytočného tepla do okolia.